Mindfulness voor jongeren

Voel je je down? Pieker je veel en slaap je daardoor slecht? Of ben je erg gestrest en lukt het niet om rustig te worden? Merk je dat je niet meer op je schoolwerk kan concentreren . Kortom merk je dat je geen controle meer hebt over de golven van gedachten en gevoelens die je overspoelen, dan is mindfulness iets voor jou. Aan het eind van de training heb je een plan gemaakt hoe je vaardigheden kunt blijven oefenen om het altijd te kunnen blijven inzetten. De training is 10 maal 1,5 uur en wordt een maal in de week gegeven. Bij het bepalen van de data wordt rekening gehouden met de voorkeur van de deelnemers. Voorafgaand aan de training zal er een individueel intakegesprek plaatsvinden. Doel van dit gesprek is om na te gaan of verwachtingen en wensen van jou overeenkomt met wat deze training te bieden heeft. Plaats en locatie van dit gesprek zal in overleg bepaald worden.

Opfris training

Na de training kan je twee keer per jaar een opfristraining volgen. De dag duurt van 09.00 -16.00 uur . De mindfulness vaardigheden die je hebt geleerd ga je dan opfrissen. Net als bij bijvoorbeeld turnen ,fietsen of voetbal moet je blijven oefenen om op die momenten dat je de vaardigheid nodig hebt deze ook toe kan passen. Bovendien is het ook fijn als je met elkaar kunt bespreken waar je tegen aanloopt , wat je moeilijk vindt. Je kan elkaar dan ook tips geven hoe jij daarmee omgegaan bent. Dus....: Weef elke dag een stukje van je parachute, in plaats van die pas weven op het moment dat je uit het vliegtuig moet springen (Jon Kabat-Zinn)
  • Twee keer per jaar in mei-juni en in oktober -november,
    Data worden in overleg bepaald Mogelijkheden zijn ma,di en wo avond vrijdagmiddag en zaterdagochtend

  • € 120,- (excl. btw) inbegrepen zijn;
    Werkboek naar keuze,
    Link via Google drive met begeleide meditaties