Home

Stress,
burn-out
of overspannen?

Wij helpen je graag van je klachten af!

foto-mieneke

MIENEKE NORDER.

Welkom op mijn site. Mijn naam is Mieneke Norder. In de loop van mijn persoonlijke en professionele leven heb ik gemerkt altijd met het bewegend lichaam als uitgangspunt bezig te zijn geweest. Vijftien jaar was dit als lerares lichamelijke opvoeding, 30 jaar als psychomotorisch therapeut, waarvan de laatste twaalf jaar ook als mindfulness trainer. Ik wil graag mijn ervaringen en kennis met jou delen via diverse trainingen die ik aanbied. Hoe is het nu met je? Sta even stil bij jezelf, nu, op dit moment en haal gewoon adem, Hoe voelt je lichaam? waar ben je in gedachten mee bezig? Zit je met je aandacht in het nu of ben je ergens anders? In het verleden of in de toekomst? Hoe zou het zijn als je meer tijd en ruimte zou hebben voor dingen die er echt toe doen? Hoe kun je drukke gedachten stoppen? Hoe krijg ik weer controle over al mijn emoties? Je geest is constant actief, -met oordelen, vergelijken, plannen, analyseren, heroverwegen en herinneren. Denken! denken! druk! druk!

Deze manier van leven is echter zeer belastend voor zowel ons lichaam als voor onze geest. In het westen worden lichaam en geest vaak gezien als afzonderlijke entiteiten. Aan deze zienswijze wordt de laatste jaren steeds meer getornd. Resultaten uit mindfulness onderzoek onderbouwen ook het idee dat het vroegere “stiefkind” -het lichaam- eigenlijke een veel grotere rol speelt in ons bewustzijn dan we ooit hadden gedacht. Als we hierop voortborduren, wordt het ineens duidelijk hoe bewegingen van onze lichaam van invloed zijn op de bewegingen van onze geest. Ik heb ook in mijn leven en werk gemerkt dat lichaam en geest niet los van elkaar te zien zijn en wil je daarom inspireren om je lichaam en je geest op een nieuwe, andere manier te benaderen. Een manier die je leven blijvend zal kunnen beïnvloeden en misschien ook veranderen. Ik zal je proberen te laten zien dat iedereen met wat focus, vastberadenheid en oefening de geweldige voordelen van mindfulness kan ervaren.  

mindfulness-rondje-300px-300px

Het is een zo volledig mogelijk toelaten van gevoelens, gedachten, beelden en lichamelijke gewaarwordingen, dus juist niet het leeg maken van de geest. Een methode om los te komen van onbewuste, automatische en ingesleten patronen, bewust aandacht geven, aan details of juist niet. Het kan op de binnenwereld of de buitenwereld gericht zijn. Het is je helder en duidelijk bewust zijn van wat je op dit moment ervaart. Het is je actief en alert openstellen voor innerlijke ervaringen, deze toelaten en daar naar handelen. 

Groepen verdeling

jongvolwassennen
jongeren-foto
individueel-foto

Wat kun je van ons verwachten

geen-wachtlijsten

Wat wordt er aangeboden in praktijk Nnu?

Mindfulness voor volwassen: Individueel of in groepen tot maximaal 6 personen

Mindfulness voor jongeren (15-20 jaar) en jong volwassenen (20-30 jaar): in groepen tot maximaal 6 personen

mindfulness yoga voor alle leeftijden individueel of in groep

mpmt
FVB
doen-ervaren-effect